27.09.2011

Dust Tactics - PzKpfL II-A/B "Luther"/"Ludwig" - część II




Zabawy z Lutherem ciąg dalszy.
Wpadłem na szalony pomysł aby wystartować w tegorocznym Hussarze właśnie wystawiając model Luthera. Oczywiście jest to na razie tylko pomysł, na głowie mam aktualnie poważniejsze problemy niż wojaże do Warszawy. Jednak pomarzyć zawsze można, nie? ;)

Wracając do modelu - tak jak już wspominałem w I części oryginalną, plastikową i co tu ukrywać lekko krzywą lufę działa 50 mm wymieniłem na toczoną aluminiową, produkcji Abera ->


Wprowadziłem także małe poprawki przy kadłubie mecha, na razie wymieniłem plastikowy uchwyt z przodu na metalowy, wykonany z dużej zszywki ->


Jak widzicie usunąłem na razie boczne uchwyty mieszczące się po bokach włazu. Zrobiłem to aby mieć łatwiejszy dostęp do części które wymagają jeszcze oczyszczenia.

Rozmontowałem nogi mecha w celu ich oczyszczenia. Zastanawiam się nad kompletną konwersja nóg, wymianie plastikowych tłoków hydraulicznych na metalowe i zmianę ułożenia samych nóg. Odlane, sztywne, plastikowe karbowane "rury" zamienię na metalowe, wykonane albo z grubych strun od gitary albo wykonanych od podstaw, nawiniętych z cieńszego drutu miedzianego na grubszym. Podobnej modyfikacji dokonam przy drugim "ramieniu" mecha, tym z kleszczami bojowymi.


Do konwersji użyję także MG42 pochodzacego z plastikowego modelu redukcyjnego w skali 1:35. Różnica pomiędzy mini replika a fantastycznym, oryginalnym kaemem jest dość znaczna, na korzyść repliki redukcyjnej... i mimo że oryginalny jest w skali 1:48 to wielkością się niemal nie różnią. Ba, ten "mniejszy" oryginalny jest większy...



Z myślą o konkursie planuję również "dioramową" podstawkę. Musi być znacznie większa od oryginalnej ze względu na to że planuję zmieścić na niej również figurę dowódcy lub pilota mecha, stojącego obok maszyny. W tej roli wystąpi pochodzący z AT-43 pułkownik Stark. 



Do ozdobienia mecha użyję kalkomanii pochodzących z modeli redukcyjnych 1:35 ->


Na razie tyle...

Ciąg dalszy nastąpi :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...